* PROCEDURA POSTĘPOWANIA W SYTUACJI PRÓBY ODEBRANIA DZIECKA PRZEZ RODZICA/PRAWNEGO OPIEKUNA WOBEC, KTÓREGO ISTNIEJE DOMNIEMANIE, ŻE MOŻE ZNAJDOWAĆ SIĘ ON POD WPŁYWEM ALKOHOLU/NARKOTYKÓW W NIEPUBLICZNYM ŻŁOBKU „NASZE ANANASY”
- Opiekunka, pielęgniarka lub inny pracownik żłobka nie może powierzyć opieki nad dzieckiem osobie, wobec której istnieje domniemanie, że może znajdować się ona pod wpływem alkoholu.
- O fakcie, zgłoszenia się po dziecko rodzica/ prawnego opiekuna wobec którego istnieje domniemanie, że znajduje się on w stanie nietrzeźwym należy bezzwłocznie powiadomić dyrektora żłobka.
- Nauczyciel lub inny pracownik żłobka nakazuje osobie nietrzeźwej opuszczenie terenu placówki. Jeżeli osoba nietrzeźwa odmawia opuszczenia terenu żłobka i ta sytuacją powoduje naruszenie spokoju i bezpieczeństwa, dyrektor lub w razie jego nieobecności inny pracownik żłobka, wzywa policję.
- Opiekunka lub pielęgniarka zobowiązana jest poinformować drugiego z rodziców/prawnych opiekunów o zaistniałej sytuacji i konieczności osobistego zgłoszenia się po dziecko lub zgłoszenia się osoby upoważnionej (wskazanej pisemnie).
- W sytuacji, gdy w wyznaczonym czasie nie pojawi się po odbiór trzeźwy rodzic/opiekun prawny dyrektor lub nauczyciel wzywa policję.
- Gdy sytuacja zgłaszania się rodzica/ prawnego opiekuna po dziecko w stanie wskazującym na spożycie alkoholu będzie się powtarzała, dyrektor pisemnie informuje policję, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej oraz wydział Rodzinnego Sądu Rejonowego.
Zmian w niniejszej procedurze dokonuje dyrektor w formie pisemnej.
Procedura przyjęta do realizacji w Niepublicznym Żłobku „Nasze Ananasy” w Warszawie
Procedura obowiązuje od dnia 14.11.2016 roku