7:00 – 8:20
SCHODZENIE SIĘ DZIECI
- zabawy twórcze (dydaktyczne, tematyczne, konstrukcyjne),
- praca indywidualna, wspierająca rozwój dziecka,
- przygotowanie pomocy do zajęć,
- ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe (przy muzyce, ze śpiewem).
8:20 – 8:30
PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA
- czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
8:30 – 9:00
ŚNIADANIE
- kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku.
9:10 – 11:00
ZINTEGROWANA DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA W OKREŚLONYCH OBSZARACH , ZGODNYCH Z REALIZOWANĄ PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ
- edukacja zdrowotna (w tym ruchowa), przyrodnicza, ekologiczna,
- edukacja językowa, matematyczna, artystyczna,
- edukacja społeczna, wprowadzanie w świat wartości.
W PRZERWIE POMIĘDZY AKTYWNOŚCIAMI OK. GODZ. 10.00 PRZEKĄSKA OWOCOWO – WARZYWNA
11:00 – 12:15
AKTYWNOŚĆ JEDNOLITA I ZRÓŻNICOWANA, INSPIROWANA PRZEZ NAUCZYCIELA (w sali lub ogrodzie)
- zabawy i gry sportowe /ćwiczenia kształtujące postawę/,
- spacery i wycieczki /obserwacje przyrodnicze, prace w ogrodzie/,
- imprezy okolicznościowe.
11:30 – 12:30
PRZYGOTOWANIE DO OBIADU
- doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni i łazience.
11:30 – 13:00
OBIAD II danie
- ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami,
- wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się.
12:30 – 13:45
ODPOCZYNEK POOBIEDNI
Dzieci młodsze:
- leżakowanie – słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej,
Dzieci starsze:
- zajęcia i zabawy wyciszające, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek,
- kontynuacja zajęć edukacyjnych, inicjowanych przez nauczyciela,
- zabawy integracyjne, tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne (praca indywidualna i zespołowa w sali i w ogrodzie),
13:45 – 14:00
PRZYGOTOWANIE DO ZUPY
- czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
14:00 – 14:15
OBIAD – zupa
14:50 – 15:00
PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU
- czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
15:00 – 15:15
PODWIECZOREK
- kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku.
15:20 – 17:00
ZABAWY STYMULUJĄCE AKTYWNOŚĆ DZIECKA
- integracyjne, tematyczne, ruchowe, dydaktyczne,
- praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka (kompensowanie deficytów rozwojowych, praca z dzieckiem zdolnym),
- obserwacje przyrodnicze (w sali i w ogrodzie).